Onze Missie

onze missie banner

Onze Missie

Wij, Mark & Nancy, zijn gestart met Stel op Sprong om mensen te helpen en blij te maken en zo ook ons steentje aan de maatschappij bij te dragen.

Wanneer je het verschil voor iemand kan maken geeft dat een bijzonder goed gevoel. Zeker wanneer mensen over hun schaamte heenstappen en we mogen starten met het herstel van de woonsituatie. Het is elke keer weer fijn om dat vertrouwen te mogen krijgen.

Wij merken dat onze manier van aanpakken werkt en dat motiveert ons om in beweging te blijven en onze dienstverlening te blijven verbeteren.

Momenteel zijn wij bezig om een voor en na traject op te zetten rondom hoarding problematiek en extreme vervuiling. Wij merken dat hier een enorme vraag naar is waar de meeste dienstverleners zich op een andere groep richten. Waardoor deze groep kwetsbare mensen meestal niet de juiste begeleiding kunnen krijgen.

Wij zijn dan ook dankbaar dat steeds meer mensen en organisaties hun weg naar onze dienstverlening weten te vinden.

Wij werken samen met maatschappelijke organisaties waaronder het CvTB, actief in Den Bosch, de Meierij en Bommelerwaard.

Deze mooie organisatie biedt praktijkgerichte hulp aan mensen die vastgelopen zijn. Dit kan van alles zijn, variërend van financiële problemen, verslaving, woonproblematiek tot psychische klachten e.d.

Het CvTB is onafhankelijk en flexibel en werkt nauw samen met 5 maatschappelijke partners ;

  • Cello (zorg voor mensen met een beperking)
  • Farent (maatschappelijke dienstverlening)
  • Novadic-Kentron (verslavingszorg)
  • Reinier van Arkel (geestelijke gezondheidszorg)
  • Maatschappelijke Opvang Den Bosch

Daarnaast trekken ze op met de 7 gemeenten in onze omgeving, Den Bosch, Vught, Sint Michelsgestel, Boxtel, Meierijstad, Maasdriel en Zaltbommel.

Samen doen zij hun uiterste best om deze groep kwetsbare mensen te helpen. Mocht u een naaste, buur of kennis hebben waarvan u vermoedt dat deze hulp nodig heeft, schroom dan zeker niet om contact op te nemen met het CvTB, zij helpen hen graag weer op weg en weten de weg.

Trots zijn wij dan ook, dat wij voor deze organisaties mogen werken en zo een kleine schakel in de keten mogen vormen met onze schoonmaakacties.

Veelgestelde vragen

Bij ernstig vervuilde en bijzondere situaties komen wij bijna altijd vooraf langs en volgen we een ander proces.

Bij alle andere schoonmaken, waar een bouwtekening, informatie over de afwerkingen (natuursteen en andere gevoelige producten), foto’s en een helder telefoongesprek voldoende zijn om een inschatting te kunnen maken.

Bij deze opdrachten maken we een ruime inschatting van de tijd die wij denken nodig te hebben. Wij komen altijd zelf schoonmaken en letten op detail en het is pas gereinigd als het schoon is. Dus soms duurt het wat langer of overleggen we of we iets anders kunnen laten liggen of juist wat langer door mogen gaan. Alles in overleg. Echter is in de meeste gevallen onze inschatting te ruim om telleurstelling achteraf te voorkomen en valt de factuur lager uit als de offerte. Maar kan in extreme gevallen wel hoger uitvallen maar nooit zonder overleg met u.

Bedrijven en instanties mogen op rekening.

Particulieren ontvangen na het “controle rondje” direct de factuur en kunnen contant of met een tikkie voldoen.

De keuken is meestal een veel gebruikte ruimte in de woning. Je bewaart hier je voedsel op verschillende manieren zoals de koel-vries- en normale kasten. Daarnaast wordt hier ook het eten bereid wat verschillende soorten vervuiling geeft, dagelijkse vervuiling maar ook vet op alle oppervlakten.

Omdat er in deze ruimte zoveel gebeurt zijn hier ook veel spullen nodig die gebruikt worden voor alle processen die in de keuken plaatsvinden. De keukenkastjes staan daarom meestal vol.

Wanneer je de keuken echt intensief wilt laten reinigen moet deze echt leeg zijn om deze werkzaamheden goed en op detail uit te kunnen voeren. Wanneer u de keuken vooraf zelf leeg ruimt, kunnen wij direct aan de slag.

In het in- en uitruimen, organiseren, sorteren en schoonmaken voor terugplaatsing, gaat heel veel tijd zitten.

Wij kunnen ook de keuken voor u leegruimen, daar hebben wij altijd kratten voor bij, dit kost wat extra tijd. Als u later de keuken zelf wilt inruimen op uw gemak, geen probleem, wij gebruiken dan dozen om uw huisraad in te pakken

Wij kunnen de dozen ook voor u uitpakken en alles weer schoonmaken en inruimen, afhankelijk van de mate van vervuiling kan dit veel tijd kosten.

Een (klus)huis schoonmaken voor de foto’s op Funda is heel andere koek dan het intensief reinigen van een woning voor inhuizing.

Bij een klushuis wordt al het zichtbare vuil verwijderd zodat de woning goed gepresenteerd kan worden. Alles oogt en voelt fris maar is niet volledig gereinigd. Dit noemen wij een opfrisbeurt en voeren alleen uit wat besproken is met u.

Waar bij een intensieve reiniging elk oppervlakte in de woning wordt meegenomen en de keuken en sanitaire ruimtes een deep clean krijgen. U vind geen vervuiling of residu’s meer van de vorige bewoners, de woning voelt dan als van u.

Bij het schoonmaken van de woning richten wij ons altijd op de woning en niet op de losse spullen en prularia. Staan er erg veel losse spullen in de woning, dan pakken wij deze in dozen zodat u deze later op uw gemak zelf terug kunt zetten.

Om een woning intensief te kunnen reinigen hebben wij al onze tijd hard nodig om zo diep als mogelijk te gaan. Wij nemen bijvoorbeeld wel de radiatoren, luchtroosters en sifons mee. Vaak komen wij verstoppingen tegen, deze lossen wij als dat mogelijk is meteen voor u op en vervangen eventueel ook kapotte sifons en toebehoren zodat u weer beschikt over een goede afvoer.

Wij beginnen de dag altijd met een gezamenlijk rondje door de woning. U kunt dan aangeven wat u wilt en waar de pijnpunten liggen. Wij gaan voor u aan de slag, u hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de schoonmaak, wij bellen ruim op tijd zodat u langs kunt komen voor het controle rondje. Mochten er nog dingen zijn, dan kunt u dat meteen aangeven en wij lossen het direct voor u op.

Wanneer u een woning gehuurd of gekocht heeft die vervuild is, hebben wij de ruimte nodig om tot een goed resultaat te komen.

Wij starten de dag altijd met luchtreiniging, overal al het stof en vuil achter en uit blazen. Dit geeft veel stof door heel de woning.

Daarna gaan we met stoom alle afvoeren, putjes, radiator koppelingen, plinten, hang en sluitwerk, badkamer en keuken alle hoekjes en moeilijk bereikbare plekjes reinigen. Dit geeft veel spat vervuiling. Hierna gaan we de woning grondig manueel reinigen en als laatste worden alle vloeren om de juiste manier gereinigd.

Wij werken dus niet ruimte voor ruimte af maar werken systematisch de woning af en nemen eigenlijk de woning tijdelijk over. Wanneer er dan mensen ook aan het klussen zijn verstoort dit onze werkwijze en daarmee ook het eindresultaat.

Wanneer u een woning gehuurd of gekocht heeft die vervuild is, hebben wij de ruimte nodig om tot een goed resultaat te komen.

Wij starten de dag altijd met luchtreiniging, overal al het stof en vuil achter en uit blazen. Dit geeft veel stof door heel de woning.

Daarna gaan we met stoom alle afvoeren, putjes, radiator koppelingen, plinten, hang en sluitwerk, badkamer en keuken alle hoekjes en moeilijk bereikbare plekjes reinigen. Dit geeft veel spat vervuiling. Hierna gaan we de woning grondig manueel reinigen en als laatste worden alle vloeren om de juiste manier gereinigd.

Wij werken dus niet ruimte voor ruimte af maar werken systematisch de woning af en nemen eigenlijk de woning tijdelijk over. Wanneer er dan mensen ook aan het klussen zijn verstoort dit onze werkwijze en daarmee ook het eindresultaat.

Machines

  • Sproei-extractie (tapijt, meubels, matrassen en kleden)
  • Professionele stoom(zuig) reinigers (deep clean / bekleding)
  • Schrob/zuig machine (gladde vloeren)
  • Duplex machine (alle vloeren)
  • Waterzuigers
  • Schuimreiniging (badkamer/toilet)
  • Stofzuigers

Materialen

  • Hoogwaardige chemie voor elk type ondergrond
  • Heel veel hoogwaardige microvezeldoekjes (vuil wordt niet verspreid door te lang met 1 doekje te werken)
  • Polijstmiddelen
  • Hulpmateriaal zoals kratten, steekwagens, hondjes en rolcontainers (ontruiming)

U bepaalt hoe intensief de reiniging moet zijn, er komen geen extra kosten bij voor het gebruik van bovenstaande machines. Een oppervlakkige reiniging gaat natuurlijk veel sneller als een deep clean, en daarmee zijn de kosten daarvan automatisch lager.

Daarnaast hebben wij een ozon generator die geuren neutraliseert, deze zit niet in het all-in tarief omdat hiervoor altijd een andere dag ingepland moet worden. Het gas is giftig waardoor er niemand in de woning mag zijn tijdens het proces. Kosten hiervan worden berekend op het aantal m³ die gereinigd, ont-geurd moeten worden en eventuele reiskosten.

Stel op Sprong - Mark en Nancy - Schoonmaakbedrijf

Neem contact op