Extreme vervuiling en ongewone gebeurtenissen
Vervuilde woning
extreem vervuilde woning

Wij leveren zowel een intensieve reiniging als het ont-zorgen bij het (deels) ontruimen van de woning zodat de schoonmaak kan plaatsvinden.

U kunt bij ons terecht met de meest uiteenlopende gebeurtenissen. Van vervuiling door ziekte/ontwel worden tot jarenlange verwaarlozing van de woning en alles daar tussen en erger. Elke situatie is weer anders en vraagt om een andere aanpak. Samen zullen we kijken wat nodig/gewenst is, wij maken een plan op maat en communiceren vooraf helder wat we precies gaan doen en wat de kosten daarvan zullen zijn.

Schoonmaak na onwel worden

Wanneer iemand na onwel worden, opgehaald is door de hulpverleningsdiensten, kan de woning plaatselijk vervuild zijn. Na de opname periode is het dan wel zo fijn om in een schone woning te herstellen.

Onze dienst is zeer uitgebreid en wij kunnen bijna alle voorkomende vervuiling van elk type ondergrond verwijderen. Wanneer iemand onwel is geworden zijn vaak niet alleen harde goed afneembare oppervlakten vervuild maar ook kleden, stoelen, matrassen, tapijt e.d.  die vaak goed gereinigd kunnen worden en hierdoor wellicht niet weggegooid hoeven te worden.

Vaak hebben wij in een mum van tijd, de woning weer schoon en fris.

Wij hebben ons machinepark zo ingericht dat wij op reinigend vlak alles kunnen reinigen op het gebied van (extreme) woningvervuiling. Als het nog heel is kan het bijna altijd weer schoon.

Extreme vervuiling bewoonde woning

Wanneer een woning ernstig vervuild door jarenlange verwaarlozing is alles vervuild in de woning. Elk voorwerp in de woning en de woning zelf is in ernstige mate vervuild.

Je kunt je voorstellen als je ruimte in de woning maakt voor de schoonmaak, door alles in dozen te pakken maar niet alles eerst reinigt en uitzoekt, de woning bij het uitpakken eigenlijk meteen weer vervuild is.

Een van de belangrijkste stappen bij het leefbaar maken van de woning is het verwijderen/afvoeren van zoveel mogelijk spullen. De woning moet zo leeg als mogelijk zijn voor er met de schoonmaak gestart kan worden. Wij zijn voor het eindresultaat sterk afhankelijk van de medewerking van de bewoner hierin. Hoe meer er weg mag, des te beter zal het resultaat zijn. De meeste spullen zijn vervangbaar en het kost vaak minder tijd en geld om spullen te vervangen dan te reinigen.

Wij richten ons met name op de woning. Bijvoorbeeld de keuken, deze pakken we helemaal leeg, alles wat bewaard moet blijven gaat in dozen. De keuken is dan helemaal leeg zodat we de keuken een deep clean kunnen geven zonder last te hebben van losse spulletjes. In de meeste gevallen is er helaas ook last van ongedierte zoals muizen. Deze diertjes hebben alles geïnfecteerd met hun ontlasting en urine, ze zijn zo klein dat ze in alle hoekjes zijn geweest. Je kunt je voorstellen dat het onbegonnen werk is om elke item wat in een keuken staat te reinigen. Wij zouden dan voor een keuken een volle week nodig hebben, dat is niet realistisch en betaalbaar. De meeste items zijn bijvoorbeeld bij een kringloopwinkel voor een prikkie vervangbaar. Het is daarnaast gevaarlijk voor de gezondheid om van door ongedierte vervuilde goederen te eten en drinken.

Apparatuur zoals de koelkast, kookplaat en meestal magnetron zijn goed reinig baar en duurder om te vervangen , deze nemen we wel mee met de schoonmaak.

 

Voor
Na
Reiniging vervuilde badkamer

Hoarding

Als de bewoner ook verzamelwoede heeft, moet er voor de daadwerkelijke schoonmaak veel gebeuren met name als de bewoner er blijft wonen. Wij verzorgen deze stappen zelf en zorgen dat de stappen en de snelheid van uitvoeren bij de bewoner past. Dit omdat te hard doordrukken of juist te langzaam gaan een groot verschil maakt bij het langdurig oplossen van de situatie. Je kunt de woning intensief reinigen maar als de bewoner zich overlopen voelt is de kans op herhaling groot. En dat zou jammer zijn onze dienstverlening is er op gericht de hulpverlening vlot te trekken en niet in de weg te zitten.

Bij extreme vervuiling door verwaarlozing en verzamelwoede starten we bijna altijd met het afvoeren van het afval en overbodige spullen (altijd in overleg) meestal moeten de meeste afvoeren en sifons leeg en gereinigd worden wegens verstopping, ook hiervoor hebben we gereedschap bij en kunnen als het kapot blijkt het meestal zelf vervangen. Zonder goede water toe en afvoer kan de schoonmaak immers niet uitgevoerd worden en de woning is bijna onmogelijk schoon te houden.

Ook hier zijn we sterk afhankelijk van de bewoner wat betreft resultaat. Omdat de woning zo vol staat, vaak ook voedsel, zijn hier meestal ook muizen te vinden. Eigenlijk moet dan bijna alles weg omdat het ongedierte het meeste heeft aangevreten en vervuild. Om schoon schip te kunnen maken moet de bewoner toe zijn aan deze stap. Met onze schoonmaakacties nemen bij de boel een paar dagen over en dat kan heftige gevoelens oproepen bij de bewoner.

Leegstaande (extreem) vervuilde woning

Deze woningen zijn vaak gemakkelijk in maximaal 2 dagen te reinigen. Omdat de woning leeg is kan er meteen de diepte in gegaan worden.

De woning kan dan systematisch intensief gereinigd worden waar wij net zo diep kunnen gaan als u wilt. Stel u wilt de ventilatieroosters gereinigd hebben, deze kunnen wij doorblazen en afnemen maar ook demonteren om de binnenkant te reinigen en de roosters een “bad”. Het is net wat u wilt, het laatste kost ons meer tijd als de eerste optie.

Wij werken met een all-in uurtarief waar al onze materialen en machines in opgenomen zijn. De enige variabele kosten zijn de kosten voor het afstorten van goederen en afval en eventuele parkeerkosten.

na afloop kan er zelfs gasreiniging worden ingezet om luchtjes te neutraliseren. Meestal is reiniging voldoende voor de meeste ongewenste luchtjes. Bij oudere woningen met houten vloeren en gipsplafonds kunnen geuren dieper liggen waar wij machinaal of manueel niet bij kunnen komen. Gas reiniging biedt hier dan uitkomt, deze komt op alle plaatsen waar wij niet kunnen komen. Geur houdende moleculen worden door ozon oxidatief afgebroken, de geurbron geneutraliseerd, geur geëlimineerd en de woning ruikt weer fris.

Veelgestelde vragen

Bij ernstig vervuilde en bijzondere situaties komen wij bijna altijd vooraf langs en volgen we een ander proces.

Bij alle andere schoonmaken, waar een bouwtekening, informatie over de afwerkingen (natuursteen en andere gevoelige producten), foto’s en een helder telefoongesprek voldoende zijn om een inschatting te kunnen maken.

Bij deze opdrachten maken we een ruime inschatting van de tijd die wij denken nodig te hebben. Wij komen altijd zelf schoonmaken en letten op detail en het is pas gereinigd als het schoon is. Dus soms duurt het wat langer of overleggen we of we iets anders kunnen laten liggen of juist wat langer door mogen gaan. Alles in overleg. Echter is in de meeste gevallen onze inschatting te ruim om telleurstelling achteraf te voorkomen en valt de factuur lager uit als de offerte. Maar kan in extreme gevallen wel hoger uitvallen maar nooit zonder overleg met u.

Bedrijven en instanties mogen op rekening.

Particulieren ontvangen na het “controle rondje” direct de factuur en kunnen contant of met een tikkie voldoen.

De keuken is meestal een veel gebruikte ruimte in de woning. Je bewaart hier je voedsel op verschillende manieren zoals de koel-vries- en normale kasten. Daarnaast wordt hier ook het eten bereid wat verschillende soorten vervuiling geeft, dagelijkse vervuiling maar ook vet op alle oppervlakten.

Omdat er in deze ruimte zoveel gebeurt zijn hier ook veel spullen nodig die gebruikt worden voor alle processen die in de keuken plaatsvinden. De keukenkastjes staan daarom meestal vol.

Wanneer je de keuken echt intensief wilt laten reinigen moet deze echt leeg zijn om deze werkzaamheden goed en op detail uit te kunnen voeren. Wanneer u de keuken vooraf zelf leeg ruimt, kunnen wij direct aan de slag.

In het in- en uitruimen, organiseren, sorteren en schoonmaken voor terugplaatsing, gaat heel veel tijd zitten.

Wij kunnen ook de keuken voor u leegruimen, daar hebben wij altijd kratten voor bij, dit kost wat extra tijd. Als u later de keuken zelf wilt inruimen op uw gemak, geen probleem, wij gebruiken dan dozen om uw huisraad in te pakken

Wij kunnen de dozen ook voor u uitpakken en alles weer schoonmaken en inruimen, afhankelijk van de mate van vervuiling kan dit veel tijd kosten.

Een (klus)huis schoonmaken voor de foto’s op Funda is heel andere koek dan het intensief reinigen van een woning voor inhuizing.

Bij een klushuis wordt al het zichtbare vuil verwijderd zodat de woning goed gepresenteerd kan worden. Alles oogt en voelt fris maar is niet volledig gereinigd. Dit noemen wij een opfrisbeurt en voeren alleen uit wat besproken is met u.

Waar bij een intensieve reiniging elk oppervlakte in de woning wordt meegenomen en de keuken en sanitaire ruimtes een deep clean krijgen. U vind geen vervuiling of residu’s meer van de vorige bewoners, de woning voelt dan als van u.

Bij het schoonmaken van de woning richten wij ons altijd op de woning en niet op de losse spullen en prularia. Staan er erg veel losse spullen in de woning, dan pakken wij deze in dozen zodat u deze later op uw gemak zelf terug kunt zetten.

Om een woning intensief te kunnen reinigen hebben wij al onze tijd hard nodig om zo diep als mogelijk te gaan. Wij nemen bijvoorbeeld wel de radiatoren, luchtroosters en sifons mee. Vaak komen wij verstoppingen tegen, deze lossen wij als dat mogelijk is meteen voor u op en vervangen eventueel ook kapotte sifons en toebehoren zodat u weer beschikt over een goede afvoer.

Wij beginnen de dag altijd met een gezamenlijk rondje door de woning. U kunt dan aangeven wat u wilt en waar de pijnpunten liggen. Wij gaan voor u aan de slag, u hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de schoonmaak, wij bellen ruim op tijd zodat u langs kunt komen voor het controle rondje. Mochten er nog dingen zijn, dan kunt u dat meteen aangeven en wij lossen het direct voor u op.

Wanneer u een woning gehuurd of gekocht heeft die vervuild is, hebben wij de ruimte nodig om tot een goed resultaat te komen.

Wij starten de dag altijd met luchtreiniging, overal al het stof en vuil achter en uit blazen. Dit geeft veel stof door heel de woning.

Daarna gaan we met stoom alle afvoeren, putjes, radiator koppelingen, plinten, hang en sluitwerk, badkamer en keuken alle hoekjes en moeilijk bereikbare plekjes reinigen. Dit geeft veel spat vervuiling. Hierna gaan we de woning grondig manueel reinigen en als laatste worden alle vloeren om de juiste manier gereinigd.

Wij werken dus niet ruimte voor ruimte af maar werken systematisch de woning af en nemen eigenlijk de woning tijdelijk over. Wanneer er dan mensen ook aan het klussen zijn verstoort dit onze werkwijze en daarmee ook het eindresultaat.

Machines

  • Sproei-extractie (tapijt, meubels, matrassen en kleden)
  • Professionele stoom(zuig) reinigers (deep clean / bekleding)
  • Schrob/zuig machine (gladde vloeren)
  • Duplex machine (alle vloeren)
  • Waterzuigers
  • Schuimreiniging (badkamer/toilet)
  • Stofzuigers

Materialen

  • Hoogwaardige chemie voor elk type ondergrond
  • Heel veel hoogwaardige microvezeldoekjes (vuil wordt niet verspreid door te lang met 1 doekje te werken)
  • Polijstmiddelen
  • Hulpmateriaal zoals kratten, steekwagens, hondjes en rolcontainers (ontruiming)

U bepaalt hoe intensief de reiniging moet zijn, er komen geen extra kosten bij voor het gebruik van bovenstaande machines. Een oppervlakkige reiniging gaat natuurlijk veel sneller als een deep clean, en daarmee zijn de kosten daarvan automatisch lager.

Daarnaast hebben wij een ozon generator die geuren neutraliseert, deze zit niet in het all-in tarief omdat hiervoor altijd een andere dag ingepland moet worden. Het gas is giftig waardoor er niemand in de woning mag zijn tijdens het proces. Kosten hiervan worden berekend op het aantal m³ die gereinigd, ont-geurd moeten worden en eventuele reiskosten.

Stel op Sprong - Mark en Nancy - Schoonmaakbedrijf

Neem contact op